W dniach 18.04 - 26.04 uczniowie naszej szkoły wzięli udział w kursie języka hiszpańskiego w Palma de Mallorca, stolicy jednej z pięknych wysp Balearów - Majorki. Zajęcia odbywały się codziennie w szkole językowej ELE USAL MALLORCA, wyjazd ten został zorganizowany przez Linguiter Hiszpania. Uczniowie zostali podzieleni na 3 poziomy językowe.
W celu efektywniejszej nauki uczestnicy kursu byli zakwaterowani w domach hiszpańskich rodzin goszczących, gdzie mogli zapoznać się z tradycyjną kuchnią balearską, nieznacznie różniącą się od potraw Hiszpanii kontynentalnej. Każdego dnia po zajęciach szkolnych braliśmy udział w aktywnościach przygotowanych przez szkołę - między innymi zwiedzaliśmy stolicę wyspy z przewodnikiem, poznawaliśmy legendy miejskie Palma de Mallorca, podziwialiśmy katedrę La Seu.
Degustowaliśmy również
tradycyjne, pochodzące z Majorki, ciastko z masy cukrowej - Ensaimadę. Ostatniego dnia zajęć uczniowie kręcili krótkie filmiki na miejskim Mercado - targu warzywno - owocowym. Filmik najlepszej z grup został nagrodzony, jednak pomimo tylko jednej wygranej, wszystkie filmiki naszych uczniów bardzo spodobały się dyrekcji szkoły ELE USAL, dzięki czemu posłużyły jako reklama tychże kursów językowych.
Wolny od zajęć weekend poświęciliśmy na zwiedzanie innych miejsc wyspy - w sobotę odbyliśmy wycieczkę zorganizowaną na północ wyspy, poznaliśmy klimatyczne miasteczko Alcudia, pasmo górskie na przylądku Formentor, skąd statkiem popłynęliśmy na jedną z najpiękniejszych plaż Majorki  do Puerto Pollensa, gdzie oczywiście zażywaliśmy kąpieli morskich.
Po powrocie na półwysep Formentor udaliśmy się na punkt widokowy, skąd roztaczał się niepowtarzalny widok na morze, góry oraz formacje skalne. W niedzielę wraz z węgierską grupą Erasmus pojechaliśmy do
niewielkiej, średniowiecznej  miejscowości położonej na wzniesieniu u podnóża gór Sierra de Tramuntana - Valldemossy.
W miasteczku znajduje się również
ekspozycja poświęcona Fryderykowi Chopinowi oraz różne pamiątki związane z jego pobytem w Valldemossie z George Sand.
Po zajęciach szkolnych ostatniego dnia udaliśmy się transportem miejskim do ulubionej przez angielskich i niemieckich turystów miejscowości El Arenal, która nie wywarła na nas szczególnego wrażenia.
Oprócz wielu pięknych miejsc, które zwiedziliśmy, dobre samopoczucie gwarantowała nam pogoda - słońce towarzyszyło nam każdego dnia! Viva Mallorca!